Защо са важни фирмените пътувания и как да ги организираме? Защо някои ги наричат и инсентив пътувания?
Всяка успешна организация се грижи за удовлетворението на своите служители. Одобрението и уважението, които те усещат в работната среда, директно се отразяват на тяхната мотивация, усилия и постижения. И докато ваучери за храна и тиймбилдинг игри са добър начин за стимулиране, организирането на фирмени пътувания може да донесе още по-големи ползи. Какви могат да бъдат те?
Как фирмените пътувания спомагат за сплотяване на екипа?
Интересна е възможността за създаване на по-дълбоки връзки между колегите, които носят значителни ползи за работата. Ето някои от тях:
- Сплотяване – тези събития създават непринудена атмосфера, която предразполага служителите да си общуват на лично ниво, далеч от офиса и работните задачи;
- Забавление – допринасят за укрепване на отношенията и са добра възможност за създаване на приятелства;
- Комуникация – значително улеснява, а в неформална обстановка винаги се раждат добри идеи;
Събитията от този тип помагат дори и на най-интровертните хора да се отпуснат и да опознаят колегите си в друга светлина. Това впоследствие ще се отрази положително и на работния процес.
Какви са ползите от фирмените пътувания?
Те могат да преобразят екипа ви като общност. Ние специалистите от Травел Мениджмънт споделяме какви са допълнителните ползи от промяната на средата.
- Подобряване на комуникацията и отношенията в екипа.
Подобен тип пътувания предлагат уникални възможности за комуникация, които са трудни за постигане в обикновената офис обстановка. В нова и различна среда, хората се разчупват и взаимодействат по свободен начин, което помага за създаването на по-дълбоки и значими отношения. - Стимулиране на креативността и мотивацията
Фирмените пътувания могат да бъдат в полза на креативността и мотивацията, да предизвикат свежи идеи и гледни точки, които служителите да приложат в работата си.
Как да организираме успешно фирмено пътуване?
- Всичко започва с определяне на целите. Трябва да сте наясно защо организирате това събитие – да подобрите отношенията, да насърчите нови идеи или да наградите служителите за техния труд?
- Планирайте внимателно всичко – от дестинацията до активностите и настаняването. Всяка стъпка е важна, затова е препоръчително да си водите списък, за да не пропуснете нещо.
- Обмислете дори и най-малките детайли, защото обикновено те имат голямо значение. Не забравяйте за предпочитания при пътуване, изисквания за храна и други специфични нужди на вашите колеги.
- Уверете се, че всички се забавляват и се опитайте да ги разсеете от работа. Да, тя ги свързва, но нека не говорят само за това по време на пътуването и времето прекарано заедно. Не забравяйте да включите забавни активности и време за почивка в програмата.
Защо някои наричат фирмените пътувания инсентив пътуване?
Инсентив пътуването е награда за мотивиране и награждаване на служителите на една компания или нейните клиенти. Това е планирана дейност, която се стреми да създаде и насърчи взаимоотношенията в група или да възнагради добре свършената работа.
Инсентив пътуването се дефинира като пътуване, предназначено да мотивира, стимулира и възнагради служителите. Този тип пътуване може да варира от предоставянето му на един служител до пътуване на всички колеги от компания.
Това е добър начин за насърчаване на лоялността на работниците, насърчаване на ценностите, свързани с компанията, свързване на отдели или насърчаване и възнаграждаване на постигането на целите за продажби.
Тези пътувания са онази награда, предоставена само след като определени цели са били постигнати през годината. С течение на годините наградното пътуване се идентифицира с фирмено пътуване именно с цел мотивиране на служителите и повишаване на креативността и продуктивността.
Инсентив пътуването трябва да бъде уникално, креативно и изпълнено с различни активности. Те могат да бъдат насочени към спорт и групови дейности. Това е перфектен избор, ако искате да насърчите работата в екип и състезателния дух. Пътуванията също могат да се въртят около културни теми или просто да бъде луксозно пътуване.
Една от най-новите тенденции в сектора е да се развиват дейности, свързани със сътрудничество и социално отговорни дейности.
Фирмените пътувания са изключително важни за подобряване на отношенията и комуникацията в екипа, стимулиране на креативността. С правилно планиране и организация, те могат да имат значителни ползи върху вашата организация.
Източник: elhovo.news