ОСНОВНИ СТЪПКИ ПРИ ОРГАНИЗИРАНЕТО НА УСПЕШНО СЪБИТИЕ:
СТЪПКА #3:
СЪБЕРЕТЕ СИЛЕН И ТВОРЧЕСКИ ЕКИП
Най-важни моменти: в този раздел ще разгледаме основните дейности, които съпътстват организирането на събитие. В същото време, ще изведем на преден план и важното условие да се изгради и координира един творчески и ефективен екип.
Препоръка при планирането на времето: шест месеца преди организиране на събитието.
Като координатор на събитие, вие ще взимате основни решения, но ще ви е необходима и подкрепа. Ето защо, един от вариантите е да подберете правилните хора за всяка една работа от вашия екип и да свикате работна среща за организацията на събитието. Наличието на повече от един човек, който да следи нещата да се случват и да има достатъчно добра представа от събитието ще ускори и подобри цялостния работен процес.
Друг вариант, разбира се, е да се доверите изцяло на агенция за организиране на събития, в чийто професионални ръце ще получите отговори на много въпроси, ще научите добри съвети и практики, ще откриете много нови идеи и възможности, които не сте и подозирали преди това.
КОЙ КОЙ Е? РОЛИ В ЕКИПА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ
ПОИСКАЙТЕ ПОМОЩ
Не се притеснявайте, ако има административни или управленски ситуации, които не знаете точно как да решите. Вие може би притежавате отлични човешки качества и възможности, но да се срещате с трудности, например когато става въпрос за създаване и съблюдаване на бюджет. Поискате професионален съвет от агенция за организиране на събитие и/или използвайте наличните помощни средства.
ОСНОВНИ СЪВЕТИ
СТЪПКА #4:
ИЗГОТВЕТЕ ЦЯЛОСТЕН ПЛАН
Най-важни моменти: продължаваме с цялостната концепция и план на събитието, които трябва да са готови поне шест месеца преди самото събитие.
Забележка: описаните по-долу насоки са приложили към всякакъв тип събития, които планирате да организирате. Все пак, важна отметка е добре да се направи тук - ако събитието е с голям мащаб и с над 200 участници, трябва да се започне с ранните етапи на планиране и подготовка още по-рано, поне 8 месеца, дори година предварително.
Препоръки при планиране на времето: започнете планирането шест месеца преди датата на събитието.
ВАЖНИ МОМЕНТИ, КОИТО Е НЕОБХОДИМО ДА СЕ ВЗЕМАТ ПОД ВНИМАНИЕ:
ИЗБОР НА ИМЕ И ТЕМА НА СЪБИТИЕТО:
Изборът на тема на събитието е основополагащо в ранния етап на подготовка поради факта, че вие ще трябва да създадете лого и други тематични съпътстващи материали около 4 месеца преди началото на събитието. Вашето събитие има нужда и от име.
От маркетингова гледна точка, и темата и името на вашето събитие трябва да отговарят и да са в тон с индустрията и сферата, към която са насочени и съответно да подканват всеки да говори за нея. Може и да са в пълен разрез, с цел провокация и по-голям интерес, което не във всички случаи е подходящо и успешно.
ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА БРАНДИРАНЕ:
Помислете за възможностите за брандиране. Ако бюджетът позволява, добре е да намете дизайнер, който да създаде бранд за събитието. Много често тази услуга се предлага от агенциите за организиране на събитие.
Изберете име, което се запомня лесно и представително лого обвързано с темата на конференцията, което лого да присъства върху брошурите, програмата и отразяването в социалните медии и интернет пространството.
Преценете дали има възможности за брандиране и на самото място, където ще се провежда събитието. Може би ще имате възможност да използвате на място брандиранa сцена, пана или друг тип отличителни знаци, а ако събитието е на открито - голяма конферентна палатка.
ИЗГОТВЕТЕ И ОПРЕДЕЛЕТЕ БЮДЖЕТА СИ
Една от основните отговорности на един добре подготвен организатор на събития е свързана с това да изготви бюджет на събитието. Няма начин да вкарате в ход вашия план без да знаете колко точно и какви разходи стоят насреща. Ключово е да си поставите бюджетни ограничения и да сте сигурни, че всеки се придържа към тях.
Важни неща, които трябва да включите във вашия бюджетен план: наем на мястото за провеждане, хотелско настаняване на гостите, маркетингови разходи, разходи за екипа си или такса за агенцията организатор на събитието, такси за говорителите (лекторите), разходи за декорация, за кетъринг и други.
КАК ДА ИЗГОТВИТЕ БЮДЖЕТ ЗА УСПЕШНО ПЛАНИРАНА КОНФЕРЕНЦИЯ:
Професионален съвет: ще видите, че бюджетираната сума може и да НЕ съвпадне с реалните разходи. Опитайте се да договорите плащанията и да предвидите известни разлики с предварително планирания бюджет.
Разгледайте другите наши предложения за фирмено парти.
Изгответе цялостен план и се придържайте към него.
Планът ще оформя и влия на всяко ваше решение. Знаейки какво трябва да предадете като насоки, както и кои са правилните хора, които могат да ви помогнат преди да започнете, ще ви облекчи от стреса по напредване с организацията и провеждане на събитието.
СЛЕДВА ПРОДЪЛЖЕНИЕ...